Facebook

Aktualności

powrót
Bima: Polacas work in progress
  • Kto:Dorośli
  • Gdzie:JCC Warszawa, ul. Chmielna 9A
  • Kiedy:Wtorek, 17.03.2015, godz. 19:00

Bima: Polacas work in progress

Fundacja JDC Poland, JCC Warszawa oraz POLSKI OŚRODEK MIĘDZYNARODOWEGO INSTYTUTU TEATRALNEGO /ITI/ mają zaszczyt zaprosić na czytanie performatywne dramatu Tomasza Śpiewaka pt.: "Polacas Work in Progress" w reżyserii Doroty Ignatjew.
Czytanie odbędzie się 17 marca o godzinie 19:00.

OBSADA: : Ewa Dąbrowska, Lena Ignatiew, Joanna Przybyłowska, Ernestyna Winnicka

PRODUKCJA: Agata Rakowiecka (JCC Warszawa), Ewa Łepecka (PO ITI) oraz Joanna Rzączyńska (PO ITI)

Wstęp wolny, prosimy o zapisy na: biuro@jccwarszawa.pl (z dopiskiem BIMA)

Zapraszamy serdecznie!



POLACAS WORK IN PROGRES

Sztuka autorstwa Tomasza Śpiewaka Polacas Work in Progress przenosi nas na początek XX wieku, ukazując losy polskich Żydówek, które zwiedzione wizją lepszego życia, wyjeżdżały
z biednego polskiego sztetla do Ameryki Południowej po lepszą przyszłość. Tam sen się kończył - dziewczyny trafiały do domów publicznych, gdzie zmuszano je do prostytucji. Często sutenerzy brali fikcyjne śluby z nieświadomymi niczego dziewczętami, aby tym samym zachęcić je do przyjazdu i ułatwić podróż. Kobiety te odrzucone były przez miejscową społeczność żydowską jako nieczyste - m. in. nie mogły być chowane na cmentarzach należących do gmin żydowskich - zmuszone były organizować sobie same miejsca pochówku. Tomasz Śpiewak i Dorota Ignatjew próbują zmierzyć się z tematyką handlu żywym towarem – hańbą XX w. Inspiracją do napisania sztuki była książka I.Vinzent Ciała i dusze.

TOMASZ ŚPIEWAK
Dramaturg, autor adaptacji teatralnych, tłumacz. Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Gutenberga w Moguncji i Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Współpracował z reżyserami: Robertem Wilsonem (Akropolis), Wojtkiem Klemmem (Kariera Artura Ui B. Brechta w Teatrze Jeleniogórskim), Natalią Korczakowską (m.in: Elektra Eurypidesa w Teatrze Jeleniogórskim, Nelly w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu), Łukaszem Kosem (Klątwa S. Wyspiańskiego w Teatrze Jeleniogórskim, Król-Duch wg J. Słowackiego w Teatrze Nowym w Łodzi; Starość jest piękna E. Vilar w Teatrze Polonia), Remigiuszem Brzykiem (Brygada Szlifierza Karhana V. Kani w Teatrze Nowym w Łodzi, Berek Joselewicz w Teatrze Polskim we Wrocławiu, Joanna d’Arc. Proces w Rouen w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Wodzirej F. Falka w Teatrze IMKA w Warszawie), Anną Smolar (Bullerbyn. O tym jak dzieci domowym sposobem zrobiły sobie las i co z ego wyrosło wg A. Lindgren w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu).
DOROTA IGNATJEW
Absolwentka wydziału lalkarskiego we Wrocławiu (1992) i wydziału aktorskiego
w Krakowie (1994). Asystentka Jerzego Grzegorzewskiego przy realizacji Miasto liczy psie nosy w Teatrze Studio w Warszawie i Tak zwana ludzkość w obłędzie
w Teatrze Starym w Krakowie. Od 1995-2003 roku aktorka Teatru Polskiego
w Warszawie. Od 2003 asystent reżysera w Teatrze Narodowym. Reżyserowała Cyjanek o piątej P. Kohouta oraz Walizkę M. Sikorskiej - Miszczuk w Teatrze Żydowskim, Utarczki C. Hayesa oraz Norymbergę Wociecha Tomczyka w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Od sierpnia 2011 r. Dorota Ignatjew pełni funkcję zastępcy dyrektora ds. artystycznych w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu.

Korzystanie z naszej strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.
Akceptuję Politykę plików cookies (Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).