Facebook

Aktualności

powrót
Bima: Listy miłosne do Adolfa Hitlera
  • Kto:Dorośli
  • Gdzie:JCC Warszawa, ul. Chmielna 9A
  • Kiedy:Czwartek, 29.05.2014, godz. 19:00

Bima: Listy miłosne do Adolfa Hitlera

29 maja 2014 o 19:00 zapraszamy na kolejne czytanie performatywne w ramach cyklu teatralnego Bima!
Tym razem będą to „Listy miłosne do Adolfa Hitlera” w reżyserii Karolina Kirsz. 
Rezerwacja bezpłatnych wejściówek na biuro@jccwarszawa.pl (z dopiskiem Bima). 

Zapraszamy!
 
„Sztukę tę dedykuję: moim wujom i ciotkom, którzy – będąc dziećmi – zostali utopieni w rzece, na oczach własnej matki; a zrobili im to ojcowie, mężowie i dzieci autorek poniższych listów” – pisze we wstepie autor. 
Hitler otrzymywał więcej listów miłosnych niż Beatlesi i Rolling Stonesi razem. 
Adolf, najmilszy kochanek, przedstawiany jest jako Słońce i Nadzieja, Bóg Wszechmogący. 
Autorki piszą o swym czystym aryjskim pochodzeniu, higieniczno-gimnastycznym trybie życia, zdają skrupulatne sprawozdania z postępów, jakich dokonują na drodze „hitleryzacji”. 
Za chwilę jednak niewinne kwiatuszki zmienią się w krwiożercze bestie, tropiące spisek i żydostwo. Wierzą ślepo w zwycięstwo i zdziwione są alianckimi bombardowaniami, sądząc, że obozy zagłady to robota komunistycznej propagandy… Papierowa namiętność przechodzi rozmaite fazy czystej paranoi…

Tuvia Tenenbom dorastał w Mea Shearim, ultraortodoksyjnej części Jerozolimy. W wieku lat 17 Tuvia został wykluczony ze wspólnoty za wstawianie się za świeckimi Żydami. Opuścił Izrael i przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie w 1994 roku założył Teatr Żydowski, w którym gra z powodzeniem swoje sztuki. Większość jego sztuk drąży temat wojny i eksterminacji jednego narodu przez drugi.

Karolina Kirsz - Ukończyła Wydział Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego, a także Wydział Wiedzy o Teatrze w AT. Wyreżyserowała spektakle: „Zima w czerwieni” Adama Rappa w Teatrze Rampa/Scena Eksperymentalna w Warszawie, (Pierwsza Nagroda na XII Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym ZDARZENIA ), „Pułapka” Tadeusza Różewicza w ramach cyklu ‘Studio in Progress’ w Teatrze Studio w Warszawie, „Końce świata” Marca Beckera oraz „69” Igora Bauersimy ( Fundacja Współpracy Polsko- Niemieckiej i Ambasada Niemiec). „Dotknij wiatru, dotknij wody” Amosa Oza w Teatrze Żydowskim a także kilkanaście czytań performatywnych na warszawskich scenach ( m. in. w Teatrze Studio, Teatrze Żydowskim, Teatrze Powszechnym i Tatrze Konsekwentnym). Obecnie jest asystentem na Wydziale Reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie.
Korzystanie z naszej strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.
Akceptuję Politykę plików cookies (Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).